woensdag 20 december 2017

Kerstwensactie D66 op kerstmarkt Roelofarendsveen

Zondag 17 december organiseerde de lokale middenstand traditiegetrouw een kerstmarkt op het Noordplein in Roelofarendsveen. Leuke kraampjes, muziek, glühwein en een Kerstman met een arrenslee – kortom voor ieder wat wils en ieder jaar weer gezellig. Traditie wil dat D66 Kaag en Braassem ook aanwezig is met koffie, thee, koekjes en een kerstwensboom.

Gedurende de middag kon iedereen zijn of haar kerstwens opschrijven en in de boom hangen en het gesprek aangaan met de aanwezige enthousiaste D66’ers. Dat leverde een gezellige middag met interessante en leuke gesprekken op, en een volle kerstwensboom. Een kleine greep uit de verzameling wensen: ‘Meer hulp voor oudere mensen’, ‘Grotere festivals!!’, ‘ Drugsbeleid harder aanpakken’, ‘Aandacht voor onderwijs: huisvesting, activiteiten jeugd 12-18 jaar’, ‘ Dat nu de Alkeburcht is gesloten, er een zelfde soort gebouw met dezelfde functie voor terug komt’, ‘Het gaat prima, een extra sluis!’ maar ook: ‘Ik wens dat iedereen meer geniet van alle mooie dingen die we hier hebben’, en Lian van 8 jaar schreef: ‘Ik wens dat iedereen heel gelukkig wordt.’ Daar streven wij natuurlijk ook naar!

Een aantal mensen schreef ook meer D66 in de gemeente te willen en eentje wenste zelfs ’21 zetels voor D66′. Dat kunnen we echter niet alleen, maar daar hebben we uw hulp hard bij nodig; door uw stem op 21 maart 2018, uw inbreng van ideeën en wensen, maar wellicht wilt u meer doen en ons steunen door lid te worden.