vrijdag 15 december 2017

D66 Kaag en Braassem stelt verkiezingsprogramma vast en presenteert kandidatenlijst

Vrijdag 8 december hield D66 Kaag en Braassem een algemene ledenvergadering, met twee belangrijke punten op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018: het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst.

Verkiezingsprogramma

De programmacommissie heeft het afgelopen jaar een intensief traject gevolgd van informatie ophalen bij verenigingen, bedrijven, stichtingen, inwoners en D66-(raads)leden voor het verkiezingsprogramma 2018-2022. De leden konden hierop amendementen indienen, welke tijdens de afdelingsvergadering van 8 december werden bediscussieerd en vervolgens werden overgenomen, aangepast of afgewezen. Hierna werd door de grote groep aanwezige leden het definitieve verkiezingsprogramma vastgesteld.  Lijsttrekker Nick van Egmond: “Ik ben blij met dit verkiezingsprogramma. We willen ruimte voor ontwikkeling; hiermee maken we Kaag en Braassem klaar voor de toekomst.”

Kandidatenlijst

D66-leden hadden de laatste twee weken ook de tijd gehad om op de advies-kandidatenlijst te stemmen, om zo de definitieve volgorde van de kandidaten vast te stellen. De lijstadviescommissie had uitstekend werk geleverd, want er waren na stemming slechts kleine verschuivingen. De lijst bestaat uit een energieke groep D66’ers van verschillende leeftijden, afkomstig uit diverse kernen van de gemeente. De volledige lijst werd bekend gemaakt tijdens de vergadering, waarna de aanwezige kandidaten zich kort presenteerden. De top-10:

1. Nick van Egmond (21, Roelofarendsveen)
  2. Gino Wesselman (46, Roelofarendsveen)
  3. Conny Punt (56, Rijnsaterwoude)
  4. Inge van der Meer (50, Roelofarendsveen)
  5. Sam Vijlbrief (19, Woubrugge)
  6. Michiel Steltman (60, Leimuiden)
  7. Esther Loos (28, Oude Wetering)
  8. Roel Terraneo (62, Kaag)
  9. Joris Elstgeest (41, Roelofarendsveen)
  10. Eef van Haastrecht (45, Nieuwe Wetering)

Hierna werd dit feestelijke moment voortgezet bij de borrel. Afdelingsvoorzitter Pepijn Wesselman: “Dit is een mooie stap op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen, en ik ben trots op het verkiezingsprogramma en onze kandidatenlijst. Ondertussen werken we ook aan een goede campagne, dus ik heb er het volste vertrouwen in!”