maandag 10 juni 2013

College en raad: neem bedenktijd voor overwogen beslissing ICT-investering

De ICT-voorzieningen zijn verouderd en hoognodig aan vervanging toe. Zo is te lezen in het raadsvoorstel waarin het college een investering van ongeveer 800.000 euro in ICT vraagt. De raadscommissie bleek tijdens de behandeling nog niet in staat om een richtinggevende keuze te maken. Het voorstel is geagendeerd voor besluitvorming door de raad op 17 juni. Maar alternatieven zijn nog niet goed in beeld gebracht. D66 Kaag & Braassem pleit daarom voor het nemen van extra bedenktijd om een overwogen beslissing te nemen.

“Het gaat om 8 ton, waarvan de lasten over 3 tot 5 jaar worden verdeeld. Dat gaat de gemeente dus flink geld kosten. Alleen daarom al is het van belang dat er alternatieven worden bekeken en serieus worden overwogen, zoals werken in de "cloud". Een ander alternatief zien wij in het intensief samenwerken met andere gemeenten op het gebied van ICT om de kosten van aanschaf, beheer en onderhoud te drukken,” aldus Gino Wesselman.

Contactgegevens:
Roel Terraneo (lijsttrekker) 06-51389535 of Gino Wesselman 06-49388380