zondag 17 maart 2013

D66 Kaag en Braassem neemt Initiatief workshops aanstaande raadsleden

D66 heeft bij monde van Gino Wesselman aan de griffie van de gemeente Kaag en Braassem voorgesteld voor belangstellenden workshops te geven over het gemeenteraadswerk. "In 2014 zijn de gemeenteraadsverkiezingen en nieuwe raadsleden moeten dan al goed weten hoe alles werkt" aldus Wesselman die zijn initiatief ook wil

openstellen voor leden van andere partijen. Het gaat er immers om dat alle fracties zo goed mogelijk voorbereide raadsleden hebben. In de workshops wordt aandacht besteed aan de taken die de gemeente heeft, de taken die gemeenteraadsleden hebben en de besluitvormingsprocessen in de gemeente.

De workshops worden in het voorstel van D66 gegeven door de Griffie en door ervaren raadsleden van de eigen gemeente. Waar nodig worden ook ervaren D66 raadsleden en wethouders van omliggende gemeenten betrokken. "Op die manier kunnen we ook nog wat opsteken van hoe het in andere gemeenten werkt" aldus Wesselman.

De griffie heeft nog niet gereageerd, maar de D66er verwacht een positief besluit.

D66 Kaag en Braassem opent begin april de kandidaatstelling voor het lijsttrekkerschap voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014. Vanaf half mei kunnen belangstellenden zich kandideren voor het raadslidmaatschap.

Voor meer informatie: Gino Wesselman, D66 Kaag en Braassem, tel. 06 49388380